02142214

تولیدکنندگان پروفیل در ایران کدامند؟

به سبب کاربرد فراوان پروفیل ها چه در نوع صنعتی و چه در نوع ساختمانی، تولیدکنندگان پروفیل متعددی در سراسر کشور  مشغول به فعالیت هستند. تنوع کارخانه‌ها باعث شده تا رقابت برای عرضه بهترین و با کیفیت ترین پروفیل بالا گرفته و شاهد رشد و بهبود کیفیت محصولات تولیدی و نیز افزایش تولید آنها باشیم تا نیاز به این مقاطع در کشور تا حد زیادی مرتفع شود. ما بررسی میکنیم هر کارخانه تولیدکننده چه محصولاتی را با چه مشخصاتی تولید می کنند، ظرفیت تولید هر یک از آنها به چه میزان بوده و از چه تکنولوژی هایی برای ساخت پروفیل ها بهره می برند. همچنین تعداد و نام کارخانه های تولیدکننده ای که در سطح استان های ایران وجود دارد را آورده ایم تا پاسخ گوی تمام سوالاتی که در ذهن شما است، باشیم. برای اطلاع از قیمت پروفیل به صفحه لینک شده مراجعه کنید.

   

کارخانه های تولیدکننده پروفیل

فاکتورهای مختلفی در انتخاب محصولات یک کارخانه از جانب مشتریان دخیل بوده که مهم ترین آن تضمین کیفیت پروفیل های تولیدی همراه با قیمت مناسب پروفیل است. ضمن اینکه برخی کارخانه‌ها تولید پروفیل به دلیل حجم بالای محصولات تولیدی با کیفیت، از قابلیت صادرات پروفیل بهره برده و از این بابت از رقبای خود پیشی گرفتند. برخی از مهم ترین و بزرگترین تولیدکنندگان انواع پروفیل در ایران به شرح زیر هستند:

 

شرکت تعاونی فولاد علویجه از تولیدکنندگان پروفیل

کارخانه فولاد علویجه که در زمینه تولید انواع پروفیل ها شامل لوله های صنعتی، قوطی های مستطیلی و مربعی، پروفیل درب و پنجره و پروفیل باز فعالیت می کند، در سال 1374 و در استان اصفهان تاسیس شد. ظرفیت این کارخانه در تولید پروفیل در فاز سوم کارخانه بالغ بر 200 هزار تن در سال بوده است. در سال های اخیر نیز یک خط تولید لوله و پروفیل پیشرفته ایتالیایی به منظور تولید لوله و قوطی های مبلی و پروفیل Z در این کارخانه راه اندازی گردید.

 

شرکت تعاونی فولاد علویجه تولیدکننده پروفیل

 

پروفیل صدرا از تولیدکنندگان پروفیل

شرکت صدرا پروفیل تهران در سال 1381 به منظور تولید در زمینه انواع لوله و پروفیل درز جوش فولادی تاسیس گردید. محصولاتی از قبیل لوله های صنعتی پروفیل های درب و پنجره، قوطی های مربع و مستطیل و چهار چوبی، نبشی، زد و مفتول نورد شده در شرکت پروفیل صدرا تولید می شوند. ضمن اینکه این شرکت در سال 1389 با اهدافی نظیر افزایش تولید، ایجاد تنوع در محصولات، کسب رضایت مشتریان و رقابت در بازارهای بین المللی، اقدام به نصب و راه اندازی خطوط جدید نمود که در نتیجه، ظرفیت تولید این شرکت به 180000 تن در سال ارتقا یافت. شرکت صدرا پروفیل تهران محصولات خود را مطابق با استانداردهای ملی و به روش هایی مانند جوش القایی و نورد سرد با استفاده از مواد اولیه مطلوب در قطرهای 5/1 الی 6 اینچ تولید و عرضه می نماید.

 

شرکت جهان پروفیل پارس

شرکت جهان پروفیل پارس در سال 1361 در تهران تأسیس و فعالیت خود را به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی تولیدکننده مصنوعات صنعتی از جمله لوله، قوطی و پروفیل در منطقه آغاز کرد. ظرفیت تولیدی این شرکت به بیش از 476000 تن در سال رسیده که علاوه بر تأمین بخش عمده نیاز داخلی، زمینه ساز صادرات به کشورهای منطقه نیز شده است. لوله های صنعتی و داربستی، قوطی های صنعتی و ساختمانی، پروفیل درب و پنجره، مقاطع باز، لوله های مبلی و نبشی و ناودانی ازجمله تولیدات این کارخانه هستند.

 

شرکت جهان پروفیل پارس تولیدکننده پروفیل

 

کارخانه نورد لوله یاران

شرکت کارخانه نورد لوله یاران در سال 1377 تاسیس و 5 سال بعد نیز با تولید لوله و پروفیل تا ظرفیت 105 هزار تن در سال مورد بهره برداری قرار گرفت و سپس ظرفیت آن به 300 هزار تن در سال نیز افزایش یافت. محصولات تولیدی این کارخانه شامل لوله های فولادی شبکه گاز، لوله های فولادی گاز خانگی، لوله های صنعتی، قوطی های مربع و مستطیل، پروفیل درب و پنجره و چارچوب درب است.

 

کارخانه نورد لوله یاران از تولیدکنندگان پروفیل

 

شرکت لوله و پروفیل صابری

شرکت لوله و پروفیل صابری در سال 1387 با ظرفیت تولید نیم میلیون تن در سال در زمینه تولید انواع مقاطع لوله و پروفیل فولادی در شهرک صنعتی عباس آباد تاسیس شد. پروفیل های مربعی و مستطیلی، لوله ها، چارچوب ها، پروفیل های طرح دار و پروفیل های درب و پنجره ازجمله محصولات تولیدی این شرکت هستند که علاوه بر تامین نیاز بازارهای داخلی، با تضمین کیفیت محصولات، صادرات آنها نیز انجام می شود. روش های تولید پروفیل در این کارخانه نیز شامل نورد سرد، نواربری، فرمینگ، جوش و سایزینگ است.

 

شرکت لوله و پروفیل صابری

 

گروه صنعتی تهران شرق از دیگر تولیدکنندگان پروفیل

گروه صنعتی تهران شرق در سال 1380 و با هدف تولید انواع لوله و پروفیل ‌های صنعتی و ساختمانی و همچنین ساخت اسکلت های سنگین فلزی پیش‌ ساخته تاسیس شده است. در این شرکت محصولاتی از قبیل پروفیل های مربعی و مستطیلی و لوله های صنعتی و ساختمانی از ضخامت نیم تا 16 اینچ به روش های فرمینگ گرم و جوشکاری القایی تولید می شوند. این شرکت دارای 24 خط تولید فعال بوده که ظرفیت تولید سالانه 720 هزار تن پروفیل و لوله را دارا هستند. ضمن اینکه محصولات این کارخانه به 15 کشور صادر می شوند.

 

گروه صنعتی تهران شرق دیگر تولیدکننده پروفیل

 

شرکت صنایع فولاد هیربد زرندیه (فولاد هیربد)

شرکت صنایع فولاد هیربد زرندیه معروف به فولاد هیربد، به عنوان یکی از کامل ‌ترین مجتمع‌ های تولید فولاد کشور و منطقه است که در سال ۱۳۹۱ در شهرک صنعتی مامونیه واقع در شهرستان زرندیه استان مرکزی به بهره ‌برداری رسید. این مجتمع دارای ظرفیت تولید بالغ بر 5/2 میلیون تن در سال است. زنجیره عرضه محصولات این شرکت نیز شامل شمش فولادی در ابعاد مختلف، میلگرد فولادی در تمام قطرها و انواع لوله و پروفیل ‌های صنعتی و ساختمانی می شوند. واحد تولید پروفیل فولاد هیربد از ۲۷ خط تولید و تجهیزات پشتیبانی شامل خطوط نواربری تولید ورق شیت و رول برگردان با ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال بهره می برد.

 

شرکت فولاد هیربد زرندیه از تولیدکنندگان پروفیل

 

کارخانه نورد پروفیل ساوه

کارخانه نورد و پروفیل ساوه با ظرفیت تولید سالانه 50 هزار تن در سال 1354 به بهره برداری رسید و سپس در راستای استراتژی توسعه بازار و افزایش تنوعات محصولات و نفوذ به بازارهای صادراتی و همچنین در جهت سرمایه گذاری با هدف ارتقاء کیفی و کمی محصولات، ظرفیت تولیدی خود را به میزان 2 میلیون تن در سال افزایش داده است. هم اکنون محصولات این شرکت در این صنایع مهمی چون لوله های گاز، آب، نفت، مقاطع صنعتی مربوط به قطعات خودرو و موتور سیکلت و همچنین انواع پروفیل ها و مقاطع مورد استفاده در صنعت ساختمان به کار برده می شوند.

 

پروفیل های درب و پنجره، پروفیل های فرم دار صنعتی، قوطی های مربعی و مستطیلی صنعتی و ساختمانی، لوله های فولادی گاز خانگی و آب رسانی، لوله های صنعتی و نیز لوله های فولادی گاز شبکه ازجمله تولیدات این مجموعه بوده که به روش هایی همچون HFW یا جوش القایی فرکانس بالا، ERW یا جوشکاری مقاومتی الکتریکی، نورد سرد، نورد گرم و Hot Deep Galvanizing تولید می شوند.

 

کارخانه نورد پروفیل صابری

 

شرکت بهفلز سپاهان تولید کننده انواع پروفیل

شرکت بهفلز سپاهان در سال 1388 و در شهرک صنعتی مورچه خورت واقع در 50 کیلومتری شمال اصفهان و در مجاورت جاده ترانزیتی اصفهان – تهران احداث شد و هم اکنون هم در بازارهای داخلی و هم خارجی، مشغول فعالیت در زمینه تولید و عرضه انواع لوله و پروفیل های فولادی است. این مجموعه در دو فاز به فعالیت مشغول است که شامل تولید انواع لوله ‌های صنعتی، پروفیل ‌های صنعتی و ساختمانی باز و بسته، گاردریل و پروفیل Z از ضخامت 1/5 تا 6 میلی متر در مقاطع و ابعاد متنوع است.

 

شرکت بهفلز سپاهان تولیدکننده پروفیل

 

صنایع نورد یزد از تولیدکنندگان پروفیل

شرکت صنایع نورد میلاد با پیشینه شرکت پروفیل ثابت یزد یکی دیگر از تولیدکنندگان پروفیل است که در سال 1368 و با تولید سالیانه 450 هزار تن انواع لوله و پروفیل در استان یزد راه اندازی گردید و سپس در سال 1383 و در راستای توسعه و افزایش تنوع و کیفیت محصولات خود به شهرک صنعتی خضر آباد یزد منتقل شد و تحت عنوان شرکت صنایع نورد میلاد یزد به فعالیت خود ادامه داد. این شرکت وظیفه تولید انواع لوله و پروفیل های فولادی، قوطی فولادی، تیرآهن، نبشی، ناودانی، میلگردهای صنعتی، انواع میلگردهای ساختمانی و گوی های فولادی و آلیاژی به روش رول فورج را بر عهده دارد.

 

پروفیل آسیا

شرکت پروفیل آسیا با تولید محصولاتی نظیر پروفیل زد و آبرو، زدبند، گاردریل و ملحقات، ورق کرکره، پروفیل درب و پنجره، پروفیل C، پروفیل قوطی، تیرآهن و سازه های خورشیدی، نام خود را به عنوان یکی از بزرگ ترین و مهم ترین شرکت های تولید کننده پروفیل های فولادی در سطح کشور و منطقه مطرح کرده است به گونه ای که در امر صادرات رقابت تنگاتنگی با کشور ترکیه در این زمینه دارد. این مجموعه در سال 1371 در شهر اصفهان تاسیس شده است.

 

شرکت پروفیل آسیا از تولیدکنندگان پروفیل

 

لوله و پروفیل گل نرده

کارخانه لوله و پروفیل گل نرده با تولید قوطی های پرسی در سال 1361 شروع به کار کرده و سپس در سال 1371 و در پی افزایش نیاز بازار به لوله و پروفیل، ماشین آلات لوله و پروفیل نیز در این کارخانه راه اندازی شدند. ظرفیت تولید سالانه این کارخانه به میزان 100 هزار تن است که انواع پروفیل های ساختمانی، قوطی های مربع و مستطیل، لوله های سیاه صنعتی و غیره را شامل می شوند. این محصولات در صنایعی نظیر لوله ‌های گاز، مقاطع صنعتی مربوط به قطعات خودرو، موتور سیکلت و صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

 

لوله و پروفیل گل نرده از تولیدکنندگان پروفیل

   

تولیدکنندگان پروفیل در سطح استان های ایران

در بین استان های ایران، تهران و استان مرکزی هر کدام با تولید بیش از 6/1 میلیون تن پروفیل در سال، در صدر لیست استان های تولیدکننده پروفیل در کشور قرار دارند. شرکت های موجود در این استان ها بر حسب نیاز به کاربرد پروفیل ها، انواع مختلفی از آنها را تولید می کنند.

 

تهران

استان تهران خود دارای 14 تولیدکننده پروفیل بوده که در بین آنها، شرکت نورد لوله و پروفیل تهران شرق، صنایع فولاد هیربد زرندیه و نورد لوله و پروفیل صابری بیشترین ظرفیت تولید را در بین این 14 شرکت دارا هستند.

 

مرکزی

در استان مرکزی نیز کارخانه نورد و پروفیل ساوه با ظرفیت 820 هزار تن در سال، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پروفیل در این استان و حتی کشور است. استان مرکزی دارای 6 کارخانه تولید پروفیل است.

 

اصفهان ، تبریز و البرز

پس از این دو استان، استان های اصفهان، تبریز و البرز قرار دارند که میزان تولید پروفیل در هر کدام از آنها بین 8/0 الی 6/1 میلیون تن در سال است. شرکت فولاد گستر حداد کچو اصفهان با تولید بالغ بر 437 هزار تن در سال، بیشترین سهم تولید پروفیل را در استان اصفهان دارد. ضمن اینکه استان اصفهان با تعداد 27 کارخانه تولید پروفیل، از این حیث بیشترین تنوع تولیدکنندگان پروفیل در کشور را دارا است.

 

خراسان رضوی ، یزد ، گیلان و آذربایجان غربی و شرقی

همچنین میزان تولید پروفیل در استان هایی نظیر خراسان رضوی، یزد، گیلان و آذربایجان غربی در حدود 4/0 الی 8/0 میلیون تن در سال است. در بین این استان ها، 5 کارخانه تولیدکننده پروفیل در آذربایجان شرقی، 3 تا در استان گیلان، 3 کارخانه در خراسان رضوی و 2 تا نیز در استان یزد واقع شده اند.

اشتراک گذاری مقاله
دیدگاه شما چیست؟ برای ما بنویسید.