02142214

جدول اشتال پروفیل و قوطی

جدول اشتال یک مرجع کامل برای راهنمایی محاسبات مهندسان و هم‌چنین مطمئن‌کردن فرآیند خرید برای فعالان حوزه فولاد است. در جدول اشتال پروفیل، مشخصات فنی و آنالیزها برای مهندس و وزن و ابعاد برای فعال بازار آهن مهم خواهد بود. برای مشاهده قیمت پروفیل به این صفحه مراجعه نمایید.

   

جدول اشتال پروفیل

به کمک جدول اشتال می‌توانید با مشخصات مکانیکی، ابعاد و وزن پروفیل های فولادی آشنا شوید و برحسب این استاندارد، مقطع فولادی مناسب با نیازتان را انتخاب کنید. جدول اشتال شامل تمامی پروفیل‌های فولادی باز و بسته است و منظور ما نیز در اینجا همان قوطی‌ های توخالی بسته در ابعاد مربع، مستطیل و دایره هستند.

   

راهنمای استفاده از جدول اشتال

برای فهم بهتر جدول اشتال، نیاز است تا با مفاهیم، اصطلاحات و علائم به کار رفته در آن آشنا شویم. هر یک از این علائم، بر خواص و یا پارامترهای مکانیکی اشاره دارند که برای هرکدام محدوده مشخصی تعریف شده است. هریک از حروف به کار رفته در جدول شامل موارد زیر است. با تفاوت جدول وزن و جدول اشتال در این لینک آشنا شوید.

  راهنمای اشتال پروفیل      

اشتال پروفیل مربعی و مستطیلی

انواع پروفیل های رایج در دو سطح مقطع مربعی و مستطیلی که همان قوطی های مربع و مستطیل هستند، وجود دارند. جدول اشتال قوطی های مربعی در زیر آورده شده است:

جدول اشتال پروفیل مربعیاشتال پروفیل مربعیجدول اشتال قوطی مربعاشتال قوطی مربعی    

برای دانلود و یا مشاهده جدول اشتال قوطی مربعی به صورت کامل بر روی این لینک کلیک کنید. در ادامه نیز، جدول اشتال قوطی های مستطیلی قابل رویت است:

  جدول اشتال پروفیل مستطیلیاشتال پروفیل مستطیلیجدول اشتال قوطی مستطیلاشتال قوطی مستطیلی   جهت دانلود و یا مشاهده جدول اشتال قوطی مستطیل بر روی این لینک کلیک کنید.

سوالات متدوال

1- انواع جدول اشتال پروفیل کدام‌اند؟

برای این مقاطع علاوه بر سطح مقطع‌های مربع، مستطیل و دایره، انواع پروفیل z، پروفیل c، پروفیل c دوبل و پروفیل لنگه دری را شامل می‌شود.

 

2- فرمول محاسبه وزن پروفیل چیست؟

1000/(((عرض – دوتا ضخامت) * (طول – دوتا ضخامت)) - (طول * عرض))* (7.86) چگالی آهن) = وزن قوطی

اشتراک گذاری مقاله
دیدگاه شما چیست؟ برای ما بنویسید.