02142214

با کیفیت‌ترین میلگردهای تولیدی در اصفهان

خرید میلگرد با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب دغدغه بسیاری از کارفرمایان و مصرف‌کنندگان این محصول است. جدا از قیمت میلگرد و کیفیت، برخی افراد ترجیح می‌دهند میلگردی را خریداری کنند که حتی‌الامکان سریع‌تر به محل پروژه آن‌ها برسد. در این دیدگاه، خرید میلگرد از درب کارخانه‌هایی که از نظر جغرافیایی به محل پروژه نزدیک‌تر هستند به‌صرفه‌تر است. یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید میلگرد از سراسر ایران، خرید از کارخانه‌ های میلگرد در اصفهان است. این استان به دلیل قرار گرفتن در مرکز کشور، قابلیت آسان حمل‌ونقل و ارسال سریع‌تر محصولات به تمام نقاط کشور را دارد. کارخانه‌های میلگرد در استان اصفهان جزو برترین تولیدکنندگان در کشور هستند و حتی می‌توان گفت میلگرد اصفهان که محصول کارخانه ذوب آهن است بهترین میلگرد موجود در بازار ایران است. اما آیا به‌جز کارخانه ذوب آهن، تولیدکنندگان دیگری نیز در این استان وجود دارند که محصولات باکیفیت و استاندارد تولید کنند؟ شرایط خرید از آن‌ها چگونه است و این تولیدکنندگان میلگردها را با چه مشخصه‌هایی تولید می‌کنند؟ در این مقاله به این پرسش‌های کاربردی پاسخ خواهیم داد.

   

کارخانه‌ های تولید میلگرد در اصفهان

استان اصفهان یکی از قطب‌های صنعتی کشور در بخش آهن و فولاد است و کارخانه‌های فولادی این استان به چنان کیفیت و قابلیتی رسیده‌اند که علاوه بر تأمین نیاز بازار داخل، حجم بالایی از تولیدات خود را به بخش صادرات اختصاص داده‌اند. یکی از محصولاتی که استان اصفهان در تولید و عرضه آن زبانزد است، میلگرد فولادی است. خرید میلگرد از تولیدکنندگان اصفهانی به دلیل مرز مشترک این استان با 9 استان دیگر، برای همسایگان این استان بسیار مقرون‌به‌صرفه است. چراکه هزینه حمل بار برای آنها کمترین حالت ممکن خواهد بود. در ادامه به برترین کارخانه‌ های میلگرد در اصفهان اشاره خواهیم کرد.

 

میلگرد ذوب آهن اصفهان

بدون شک اگر از هر کسی که در بازار آهن فعالیت می‌کند در مورد بهترین میلگرد موجود در بازار بپرسید، میلگرد ذوب آهن اصفهان را به شما معرفی می‌کند. دلیل این امر چیست؟ چگونه کارخانه ذوب آهن اصفهان به چنین جایگاهی در زمینه تولید، پخش و صادرات میلگرد دست یافته است؟ کیفیت و اعتبار برند میلگرد اصفهان به حدی رسیده است که امروزه کارخانه‌های کمتری را می‌توان یافت که توان رقابت با این کارخانه را داشته باشند. دلیل این امر به استانداردهای تولیدی مورداستفاده توسط این تولیدکننده مربوط می‌شود. کارخانه ذوب آهن اصفهان محصولات خود را مطابق با استاندارد DIN آلمان تولید می‌کند که سخت‌گیرانه‌ترین الزامات فنی را در خود جای داده است. به همین دلیل قیمت میلگرد اصفهان گران‌تر از سایر محصولات بازار است. علامت اختصاری میلگرد ذوب آهن به‌صورت ESCO است.

میلگرد ذوب آهن اصفهان  

میلگرد کویر کاشان

یکی دیگر از تولیدکنندگان برتر میلگرد در استان اصفهان، کارخانه فولاد کویر کاشان است. این مجموعه با نام کامل فولاد سپید فراب کویر، در سال 81 فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات فولادی آغاز کرد و عنوان نخستین تولیدکننده میلگرد فولادی با سیستم اتوماسیون صنعتی در کشور را یدک می‌کشد. این مجموعه در سال 95 با راه‌اندازی دومین خط تولید میلگرد، توانسته ظرفیت تولید خود را 450 هزار تن در سال افزایش دهد و سهم بیشتری از بازار فولاد را به دست بگیرد. از دیگر دست‌آوردهای کارخانه کویر کاشان به‌عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان میلگرد در استان اصفهان می‌توان به تولید محصولات با آج ۵۲۰ براي اولین بار در سال 92 در کشور و تدوین استاندارد ملی آن اشاره کرد. میلگردهای کویر کاشان در بازار با علامت اختصاری KAVIR قابل‌شناسایی هستند. قیمت میلگرد کاشان با توجه به تنوع بالا محصولات آن بسیار مناسب است.

میلگرد کویر کاشان    

مقایسه میلگردهای تولیدی در استان اصفهان

شاید بگویید که اگر میلگرد اصفهان بهترین میلگرد موجود در بازار است، پس چه لزومی دارد که از محصولات میلگرد سایر کارخانه‌ها و حتی کویر کاشان مطلع شویم. دلیل این امر به تنوع محصولات، تفاوت در وزن و مهم‌تر از همه، تفاوت در قیمت مربوط می‌شود.

 

مقایسه از نظر کیفیت ساخت

با اینکه میلگرد اصفهان از نظر کیفیت و استاندارد ساخت حرف اول را در ایران می‌زند، اما میلگرد کویر کاشان نیز دست‌کمی از آن ندارد و جزو یکی از باکیفیت‌ترین محصولات بازار است. این مجموعه برای تولید محصولات خود از استاندارد ملی ایران به شماره 3132 بهره می‌برد. میلگرد اصفهان نیز مطابق این استاندارد و استاندارد DIN تولید می‌شود. تفاوت در استاندارد ساخت موجب تفاوت جزئی در وزن، خواص و قیمت این محصولات می‌شود.

 

مقایسه بر اساس سایز و گرید

میلگردهای ذوب آهن در سایزهای 12 الی 32 و در گریدهای A1 برای میلگرد ساده و A3 برای میلگرد آجدار تولید می‌شوند. این کارخانه میلگردهای با سایز 8 و 10 را تولید نمی‌کند و به همین دلیل اگر به دنبال خرید میلگرد 8 یا 10 از استان اصفهان هستید، باید کارخانه کویر کاشان را انتخاب نمایید. میلگردهای کویر کاشان در هر چهار گرید A1، A2، A3 و A4 و سایزهای 8 الی 40 تولید و عرضه می‌شوند.

 

مقایسه وزن کارخانه‌ های میلگرد در اصفهان

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، میلگردهای ذوب آهن اصفهان بر اساس استاندارد ملی ایران و استاندارد DIN آلمان تولید می‌شوند. درنتیجه بازه وزنی آن‌ها بسیار دقیق بوده و در میان تمام تولیدکنندگان ایرانی، بیشترین تطابق را با وزن درج‌شده در جدول اشتال دارد. در جدول زیر وزن میلگرد اصفهان و کویر کاشان با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

مقایسه وزن میلگرد اصفهان و کویر کاشان  

مقایسه از نظر قیمت

میلگرد اصفهان معمولاً گران‌ترین میلگرد بازار است. عوامل مختلفی بر قیمت روز این محصول تأثیرگذارند اما مهم‌ترین آن‌ها کیفیت ساخت، نزدیک بودن وزن میلگرد اصفهان به وزن مندرج در جدول اشتال و تقاضای بالا برای این محصول هستند. با وجود تأثیر وزن بر قیمت میلگرد، گاهی عوامل دیگری وجود دارند که قیمت نهایی این محصولات را تعیین می‌کنند. میلگرد کاشان با اینکه وزن سنگین‌تری نسبت به میلگرد اصفهان دارد، اما معمولاً ارزان‌تر از میلگرد اصفهان است. دلیل این امر به تقاضای بالاتر برای میلگرد اصفهان مربوط می‌شود.

 

جمع‌بندی

میلگردهای اصفهان و کویر کاشان به دلیل قرارگیری کارخانه‌های آن‌ها در مرکز کشور قابلیت ارسال سریع‌تر و حمل راحت‌تر به تمام نقاط را دارند و به همین دلیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید میلگرد هستند. با اینکه کیفیت و اعتبار میلگرد اصفهان بی‌نظیر است اما این شرکت میلگردها را در تمام سایزها و گریدها تولید نمی‌کند و اگر به دنبال خرید میلگرد 8 و 10 یا گریدهای A2 و A4 هستید، باید به سراغ کارخانه کویر کاشان بروید. هر دو این تولیدکنندگان از برترین کارخانه‌ های میلگرد در اصفهان هستند و قیمت آن‌ها با توجه به مشخصه فنی محصولات آن‌ها مقرون‌به‌صرفه است.

اشتراک گذاری مقاله
دیدگاه شما چیست؟ برای ما بنویسید.