02142214

جدول اشتال ورق های فولادی

به طورکلی جدول اشتال برای هر مقطع فولادی براساس استانداردهای ساخت و ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی آن مقطع فولادی نوشته شده است. جدول اشتال ورق برخلاف سایر مقاطع فولادی پارامترهای کمتری دارد و بیشتر به عنوان یک مرجع وزنی برای شناخت و انتخاب ورق فولادی مناسب برای مهندسان و صنعتگران استفاده می‌شود. برای مشاهده قیمت ورق کلیک کنید.

   

جدول اشتال ورق

اشتال ورق فولادی دارای دو پارامتر ضخامت و پهنا یا همان عرض ورق فولادی است. محدوده ضخامتی اشتال ورق بین 5 الی 80 میلی‌متر و عرض ورق بین 160 الی 1200 میلی‌متر انتخاب شده است. براساس تلاقی این دو پارامتر در جدول، وزن استاندارد ورق برحسب کیلوگرم بر متر تعیین می‌شود.

 

انواع ورق ‌های فولادی

ورق‌های فولادی به دو روش نورد گرم (سیاه) و نورد سرد (روغنی) و به صورت کویل و شیت (فابریک) در ضخامت‌ها و انواع مختلف تولید و روانه بازار می‌شوند. انواع ورق‌های فولادی شامل ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق روغنی، ورق رنگی، ورق آجدار، ورق ضد‌سایش و ورق اسیدشویی است. به منظور مشاهده وزن ورق فولادی در انواع ضخامت‌ها می‌توانید از جدول اشتال ورق استفاده کنید.

   

نکاتی درباره جدول اشتال ورق

ضخامت و عرض ورق در جدول برحسب میلی‌متر و وزن برحسب کیلوگرم برای هر یک متر از طول آن است. دقت کنید که در جدول اشتال، ورق‌ها زیر مجموعه تسمه پهن و نوار فولادی قرار می‌گیرند. در صورت دسترسی نداشتن به جدول اشتال از فرمول زیر می‌توانید وزن ورق را محاسبه کنید. با تفاوت جدول وزن و جدول اشتال در این لینک آشنا شوید.

 

ضخامت ورق (mm) × (m) عرض ورق × (m) طول ورق × 7.86 =وزن ورق فولادی (Kg)

 
  • طبق 59200 DIN (چاپ می 2001 )
  • محدوده قانونی : ضخامت حداقل 4 میلی‌متر، عرض حداقل 151 میلی‌متر و حداکثر 1250 میلی‌متر
جدول اشتال ورق فولادیاشتال ورق فولادی   برای مشاهده و دانلود اشتال ورق به صورت کامل، بر روی این لینک کلیک نمایید.  

سؤالات متداول

1- بهترین مرجع برای تعیین وزن ورق چیست؟

جدول وزنی و جدول اشتال ورق بهترین مرجع برای محاسبه وزن استاندارد ورق هستند. هم‌چنین از فرمول محاسبه وزن ورق نیز می‌توانید استفاده کنید.

 

2- آیا وزن ورق گالوانیزه متفاوت از وزن ورق سیاه است؟

وجود پوشش گالوانیزه به دلیل اینکه ضخامتی در حد میکرون دارد، تاثیر قابل توجهی بر وزن ورق ندارد.

اشتراک گذاری مقاله
دیدگاه شما چیست؟ برای ما بنویسید.