02142214

بازار بیلت صادراتی ایران در مهر 1401

بیلت فولادی یکی از پرمصرف‌ترین محصولات میانی فولادی است که در تولید مقاطع فولادی نظیر ورق، میلگرد، تیرآهن و غیره از آن استفاده می‌شود. میزان تولید، تقاضا و قیمت و نوسانات بیلت فولادی بر قیمت محصولات نهایی بسیار تاثیرگذار است. در ادامه به چگونگی رفتار بازار بیلت صادراتی ایران در مهرماه سال 1401 اشاره خواهیم کرد.

   

اخبار بازار بیلت صادراتی ایران

معاملات بازار صادرات بیلت و شمش فولادی ایران در هفته دوم مهر 1401، محدود و با ثبات قیمت‌ها انجام می‌شود. بازار صادراتی بیلت فولادی ایران در هفته دوم مهر 1401 در برابر کاهش قیمت‌ها، ثابت و بدون تغییر باقی ماند. البته بازار فولاد ایران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. عدم پیشنهادات بالا از سمت کشورهای کلیدی واردکننده، بازار محدود و پیشنهادهای رقابتی از شرکت‌های روسی ازجمله این مشکلات است که بر بازار صادراتی ایران تأثیر سنگینی می‌گذارد. با توجه به گزارش SteelMint تأکید شده است که با این حال در بحبوحه افزایش قیمت‌های قراضه جهانی، قیمت‌های صادراتی بیلت ایران همچنان با حمایت و پشتیبانی ثابت مانده‌اند.

نمودار قیمت بیلت صادراتی ایران

علاوه بر این موارد، بی‌نتیجه و معلق ماندن نتیجه مذاکرات برجام ایران با کشورهای غربی، بر صادرات بیلت مانند سایر فعالیت‌های اقتصادی ایران تأثیر منفی گذاشته و خواهد گذاشت. با این حال منابع SteelMint گزارش داده‌اند که یک شرکت ایرانی قرارداد صادرات 30000 تن بیلت فولادی را با قیمت حدود 463 دلار در هر تن فوب امضا کرده است. در این گزارش به جزییات قرارداد و نام این شرکت اشاره‌ای نشده است.

 

طبق آخرین ارزیابی‌های SteelMint قیمت‌های صادراتی بیلت ایران تا هفته دوم مهر 1401 به طور متوسط در حدود 460 دلار در هر تن فوب بوده است. البته درهفته سوم مهر و پس از تعطیلات قیمت داخلی بیلت ایران به دلیل بهبود تقاضا و تغییرات در نرخ صادرات افزایش یافت ولی قیمت داخلی میلگرد در ایران شاهد کاهش بود.

قیمت بیلت بازار داخلی ایران  

چشم انداز بیلت صادراتی ایران

با توجه به بهبود قیمت‌های قراضه جهانی انتظار می‌رود که قیمت‌های صادراتی بیلت فولاد ایران نیز با تأثیر مثبت و افزایش قیمت روبرو شود. قابل ذکر است که قیمت قراضه وارداتی ترکیه با بیش از 10 دلار افزایش معامله شده است. هرچند مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مورد در حمایت و ثبات بازار صادراتی فولاد ایران، نتیجه مذاکرات سیاسی برجام بوده که هنوز نامعلوم است.برای اطلاع از پیش بینی قیمت آهن آلات به این لینک مراجعه نمایید.

 

منبع: www.steelmint.com

اشتراک گذاری مقاله
دیدگاه شما چیست؟ برای ما بنویسید.