02142214

چگونه و از کجا ناودانی با کیفیت بخریم؟

اگر به دنبال خرید ناودانی هستید اما نمی‌دانید چه نوع ناودانی و در چه سایز و ابعادی برای پروژه شما مناسب است، پیشنهاد می‌شود که با ما در مقاله راهنمای خرید ناوانی همراه باشید. در اینجا ما انواع ناودانی را معرفی می‌کنیم و مهم‌ترین نکات قبل از فرآیند خرید این محصول را یادآور می‌شویم. اطلاع از مشخصات فنی محصول، شناخت کارایی آن، شناخت عوامل مؤثر بر قیمت ناودانی و مهم‌تر از همه، اطلاع از زمان درست خرید ناودانی که در آن زمان قیمت‌ها در کف بازار باشند، مهم‌ترین فاکتورها قبل از خرید این محصول هستند. با بررسی این عوامل می‌توانید ناودانی اصل را از تقلبی تشخیص دهید و یک خرید مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید.

   

خرید ناودانی

ناودانی مقطعی فولادی به شکل C یا U است که از آن در کاربردهایی مانند ساخت انواع چهارچوب در و پنجره، ساخت اسکلت سازه‌های فلزی، ساخت شاسی تریلرها، ساخت انواع ناودانی شیروانی و... استفاده می‌شود. این محصول از دو بخش ساختاری تشکیل شده است که شامل یک جان و دو بال متصل به این جان می‌شوند. ازآنجایی‌که ناودانی‌ها ازنظر جنس، شکل ظاهری، سایز و ابعاد، روش تولید و نوع کارایی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند، لازم است تا قبل از اقدام برای خرید ناودانی با مشخصات فنی این محصول آشنا شوید تا بهترین انتخاب را متناسب با کاربرد موردنظرتان داشته باشید. برای این منظور، مطالعه راهنمای خرید ناودانی قبل از ثبت سفارش و اقدام برای خرید محصول توصیه می‌شود.

 

نحوه خرید ناودانی فولادی اصل

   

نکات مهم قبل از فرآیند خرید ناودانی

در ادامه به مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از خرید ناودانی به آن‌ها توجه نمایید اشاره می‌شود. این فاکتورها اطلاعات مناسبی را در راستای انتخاب بهترین ناودانی موجود در بازار متناسب با اهداف طراحی پروژه شما در اختیارتان قرار می‌دهند.

 

انواع ناودانی ازنظر جنس

با اینکه اغلب ناودانی‌های موجود در بازار از نوع فولادی یا آهنی هستند، اما شاید در برخی از پروژه‌ها با توجه به شرایط محیطی، میزان بودجه تخصیص‌یافته، متغیر بودن میزان بارهای وارده بر یک عضو و... نیاز باشد که از ناودانی‌های غیر فولادی استفاده نمایید. ناودانی‌ها بر اساس جنس به انواع فولادی، گالوانیزه، استیل یا ضد زنگ، آلومینیومی و کامپوزیتی تقسیم می‌شوند. در بین آن‌ها، ناودانی‌های فولادی به دلیل برخورداری از استحکام بسیار خوب و قیمت ارزان، بیشتر از سایرین طرفدار دارند. ناودانی‌های گالوانیزه و استیل برای ساخت‌وساز در مناطقی که رطوبت زیاد است و شرایط جوی مساعد نیست انتخاب مناسبی هستند. اما توجه شود که خرید ناودانی‌های گالوانیزه به‌جای استیل صرفه اقتصادی بیشتری دارد. بااین‌حال، برای اکثر کاربردهای معمول، ناودانی فولادی بیشترین مصرف را دارد.

 

انواع ناودانی ازنظر روش تولید

ازنظر روش تولید، ناودانی‌ها به دو روش پرسی و فابریک تولید می‌شوند. ناودانی‌های پرسی حاصل پرس‌کاری ورق‌های فلزی هستند و ناودانی‌های فابریک از شکل‌دهی چند غلتکه محصولات میانی فولادی تولید می‌شوند. این دو روش تولید منجر به تفاوت در کیفیت، خواص و قیمت ناودانی‌های پرسی و فابریک می‌شوند به‌طوری‌که ناودانی‌های پرسی معمولاً گران‌تر از ناودانی‌های فابریک هستند. برای آشنایی بیشتر با تفاوت ناودانی پرسی و فابریک به این لینک مراجعه نمایید.

 

نکات خرید ناودانی

 

توجه به وزن استاندارد ناودانی

وزن ناودانی مهم‌ترین فاکتور در تعیین قیمت آن است. هرچه سایز و ابعاد ناودانی بزرگ‌تر شود، وزن آن بیشتر شده و گران‌تر می‌شود. اما برخی افراد برای سبک‌سازی ساختمان‌ها و سازه‌های خود به دنبال خرید ناودانی‌های سبک و ارزان هستند. در این رابطه باید گفت که هر چه وزن ناودانی از وزن استاندارد آن سبک‌تر باشد، قادر نخواهد بود تا آن مقدار باری که برای آن طراحی شده است را تحمل کند. برای اینکه به کیفیت ناودانی از روی وزن آن پی ببرید، باید وزن این محصول را با وزن درج‌شده در جدول اشتال مقایسه کنید. ناودانی‌های باکیفیت دارای اختلاف وزنی کمی با وزن اشتال ناودانی هستند. اما ازآنجایی‌که ممکن است دسترسی به جدول اشتال دشوار باشد، استفاده از جدول وزن ناودانی نیز مشکل‌گشا خواهد بود.

 

برترین تولیدکنندگان ناودانی

یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام خرید ناودانی فولادی، توجه به برند محصول است. این امر به این دلیل حائز اهمیت است که برخی کارخانه‌ها محصولاتی سبک‌تر از حد استاندارد و با کیفیت پایین تولید می‌کنند و آن‌ها را با قیمت ارزان‌تری به فروش می‌رسانند. این کار ممکن است باعث ترغیب خریداران شود اما بعد خسارات جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. ازجمله آن‌ها می‌توان به هدر رفت سرمایه، امکان خرابی سازه، تأخیر در زمان اتمام پروژه و... اشاره کرد. به همین دلیل لازم است تا قبل از خرید ناودانی با کارخانه‌های برتر تولیدکننده ناودانی آشنا شوید.

برترین تولیدکنندگان ناودانی در ایران عبارت‌اند از:

  • کارخانه شکفته مشهد
  • کارخانه فولاد ناب تبریز
  • کارخانه فولاد تهران
  • کارخانه آریان فولاد
  • کارخانه سپهر ایرانیان
  • کارخانه ماهان
 

استعلام قیمت روز ناودانی

با اینکه اطلاع از مشخصات فنی محصول و تطابق آن‌ها با الزامات طراحی پروژه قبل از ثبت سفارش امری حیاتی است، اما تا زمانی که از قیمت روز ناودانی مطلع نشده‌اید نباید اقدام به خرید نمایید. قیمت ناودانی همچون دیگر مقاطع فولادی به‌صورت روزانه تغییر می‌کند و اگر می‌خواهید یک خرید اقتصادی را تجربه کنید، باید از زمان مناسب خرید ناودانی اطلاع داشته باشید. برای این منظور می‌توانید با اطلاع از عوامل مؤثر بر قیمت روز ناودانی، پیش‌بینی مؤثری از روند تغییرات قیمت داشته باشید و بهترین زمان برای خرید را تشخیص دهید.

   

عوامل مؤثر بر قیمت ناودانی فولادی

اطلاع از عوامل مؤثر بر قیمت ناودانی می‌تواند در پیش‌بینی قیمت و تعیین بهترین زمان برای خرید این محصول بسیار مفید باشد. این عوامل به دو دسته تقسیم می‌شوند که برخی از آن‌ها مستقیماً به مشخصات فنی محصول مربوط شده و برخی دیگر نیز تأثیرات تصمیمات سیاسی- اقتصادی حاکم بر جامعه است.

پارامترهای مؤثر بر قیمت ناودانی که به خود این محصول مربوط می‌شوند عبارت‌اند از جنس ناودانی، وزن ناودانی، ضخامت و ابعاد، طول شاخه، تعداد شاخه ناودانی، استاندارد تولید، برند کارخانه تولیدکننده و کیفیت ساخت. این عوامل همیشه نوعی تأثیر قابل پیش‌بینی بر قیمت ناودانی می‌گذارند به‌طوری‌که هر چه وزن، سایز و ابعاد افزایش یابد و کیفیت ساخت بالاتر باشد، ناودانی گران‌تر است. هم‌چنین، ناودانی‌های استیل گران‌ترین نوع ناودانی هستند و پس‌ازآن به ترتیب ناودانی‌های گالوانیزه و فولادی قرار می‌گیرند.

دسته دوم از عوامل مؤثر بر قیمت روز ناودانی شامل قیمت ارز و دلار، میزان عرضه و تقاضا، قیمت مواد اولیه، قیمت جهانی آهن و فولاد، قیمت ورق فولادی، هزینه‌های حمل‌ونقل، هزینه سوخت و... می‌شوند. لازم به ذکر است این عوامل به دلیل اینکه دچار تغییرات و نوسانات در کوتاه‌مدت و بلندمدت می‌شوند، نوسانات قیمتی ناودانی را به دنبال دارند.

 

   

تشخیص ناودانی اصل از تقلبی

خرید یک محصول اصل و باکیفیت دغدغه اصلی اکثر کارفرمایان و مهندسان پروژه است. ناودانی‌ها به دلیل اینکه اغلب برای ساخت شیروانی، انواع آبروها، کانال‌ها، چهارچوب‌ها، ساخت تجهیزات و... استفاده می‌شوند باید از کیفیت مطلوبی بهره‌مند باشند تا در مقابل فشار و رطوبت به‌راحتی دچار خرابی نشوند. برای این منظور باید با بررسی خواص ناودانی از طریق انجام آزمون کنترل کیفی، کیفیت آن را تعیین کرد. ضمن اینکه، بهتر است این مقاطع را از فروشندگان معتبر و به همراه با برگه شناسه محصول تهیه کنید. برای این منظور خرید ناودانی از فولاد ایرانیان پیشنهاد می‌شود. این مجموعه انواع ناودانی‌های فولادی در ضخامت‌های متنوع را از بهترین تولیدکنندگان عرضه می‌کند. برای ثبت سفارش با کارشناسان فروش این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

 

جمع‌بندی

راهنمای خرید ناودانی در زمینه خرید ناودانی اصل و باکیفیت اطلاعات ارزشمندی در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر به دنبال خرید ناودانی متناسب با اهداف پروژه خود هستید اما نمی‌دانید جه نوع ناودانی برای پروژه شما مناسب است، پیشنهاد می‌شود حتماً یک‌بار این راهنمای خرید را مطالعه نمایید. مشخصات انواع ناودانی‌ها بر اساس جنس، سایز و ضخامت، کارخانه‌های تولیدکننده و عوامل مؤثر بر قیمت ناودانی در این مقاله شرح داده شده‌اند که اطلاع از آن‌ها قبل از ثبت سفارش و خرید ناودانی ضروری است.

اشتراک گذاری مقاله
دیدگاه شما چیست؟ برای ما بنویسید.