02142214

انکر بولت چیست ؟ انواع آن همراه با عکس و مشخصات

هنگام تصمیم گیری برای انتخاب اتصالات مناسب برای کارهایتان، بار پروژه و شرایط بار را در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که وزن و نیروهایی که مورد استفاده قرار می گیرند نیز مورد توجه قرار می گیرند. اطمینان حاصل کنید که حداکثر بار مجاز به علاوه ظرفیت بار هنگام طراحی درنظر گرفته شده است. این عدد با استفاده از ضریب ایمنی در میانگین بارهای برشی و تنش نهایی از تست های آزمایشگاهی بدست آمده است. این عدد باید هنگام بسته بندی روی بسته‌ها موجود باشد.

   

انکر بولت چیست ؟

انکر بولت برای اتصال قطعات به بتن طراحی میشوند. در اکثر صنایع، معمولا از این قطعه برای اتصال فولاد به بتن استفاده می شود. یک طرف این قطعه به بتن، و طرف دیگر آن به پایه فلزی متصل میشود. محیط های مختلف دارای اثرات خاصی مانند مواد شیمیایی یا درجه حرارت هستند. مواد و پوشش انکر بولت برای محافظت در برابر شرایط خاص طراحی شده اند. برای مثال، اتصالات بیرون از خانه  از پوشش برای حفاظت دربرابر خوردگی و دما ساخته شده است. استفاده از انکر بولت مناسب بر اساس محیطی که در آن نصب می شود بسیار مهم است.  

چندین نیرو می توانند بر روی این قطعه تاثیر گذاشته و در نتیجه عملکرد آنها را تحت تاثیر قرار دهند. به عنوان مثال، اگر شیء یا اشیائی که به بتن متصل است شروع به شکست کند، می تواند آن را تضعیف کند. شکاف یکی دیگر از مشکلات بالقوه این اتصالات فولادی است. اگر بین این قطعات شکاف صورت بگیرد، ممکن است سست شوند.

   

انواع انکر بولت

انکر بولت ها با توجه به کاربردی که دارند با جنس و انواع مختلف ساخته میشوند. یکی از عوامل مهم در این قطعات که با یکدیگر تفاوت دارند، میزان باری است که متوانند تحمل کنند. از انواع انکر بولت به چهار قطعه اصلی میتوان اشاره کرد: L شکل، هیلتی ، دو میله پایان با صفحه، سر و سرج. هر نوع از این قطعات، استفاده، اندازه و مزایای خاص خود را دارد.

 

انکر بولت L شکل

اجرای انکر بولت L شکل ، حین بتون ریزی و یا قبل آن ریخته می شود. این انکر بولت در مواردی از جمله تیرهای برق، ساختار علامت، تجهیزات سنگین و ابزار استفاده می شود. انتهای رزوه‌ ای این اتصالات به یک صفحه متصل و با مهره محکم میشود. اگر مهره برداشته شود یا صفحه تغییر کند، زاویه پیچ در برابر نگهداری بتن در سرجای خود مقاومت  میکند.

  انکر بولت L شکل  

میله دوطرفه با واشر

این نوع انکر بولت‌ میله های دو طرفه‌ای هستند که یک ورقه واشر به یک قسمت اضافه می شود. واشر را می توان به خود انکر بولت و یا به مهره محکم در بتن جوش داد. پیچ و مهره های پلیت برای ساخت ستون درساختمان ها، تابلوهای بزرگراه ها و سایرموارد استفاده می شود.

  انکر بولت دو طرف میله با واشر  

انکر بولت سردار

بر خلاف اکثر انکر بولت ها،انکر بولت های سردار یک سر فورج شده در قسمت غیر رزوه دار دارند. سر این اتصالات معمولا شش وجهی یا مربعی است. این سر در بتن جاسازی می شود تا امنیت سازه‌های مختلف مانند ستون های ساختمان، نرده پل‌ها و تیرهای برق را تضمین کند.

  انکر بولت سردار از انواع انکر بولت ها  

انکر بولت Wedge

به رول بولت Wedge انکر بولت انبساطی هم میگویند. از انواع رایج این نوع اتصالات ، HSA و HST میباشد. از کاربرد انکر بولت HSA ، علاوه بر اتصال به بتن میتوان به  دستگیره و نرده ها، نردبان و پله ها و در نهایت گارد ریل اشاره کرد. برنامه‌های گسترده. ظرفیت تحمل بالای بار. اتصالا این قطعه را می توان بدون تأثیر بر لنگر جدا کرد. کنترل گشتاور از مشخصات این انکر بولت است.

  انواع انکر بولت ، انکر بولت wedge
اشتراک گذاری مقاله
دیدگاه شما چیست؟ برای ما بنویسید.