02142214

محاسبه تعداد شاخه مقاطع فولادی با استفاده از اپلیکیشن

خریدوفروش مقاطع فولادی در تناژ بالا اغلب شمارش تعداد شاخه آن‌ها در هر بندیل یا بسته‌بندی را دشوار می‌سازد. برای مقاطعی مانند میلگرد که سطح مقطع کوچکی دارد یا نبشی و ناودانی‌هایی که روی‌هم قرار می‌گیرند، تشخیص تعداد آن‌ها دشوار است. چراکه امکان شمارش چندباره آن‌ها یا عدم شمارش برخی شاخه‌ها وجود دارد و ضریب خطا در شمارش بسیار بالا خواهد رفت. برای حل این مشکل، مجموعه فولاد ایرانیان یک برنامه بسیار کاربردی را به شما معرفی می‌کند تا در هرکجا و با هر نوع آهن‌آلاتی که سروکار دارید، بتوانید تعداد دقیق آن‌ها را برآورد کنید.

 

اهمیت استفاده از اپلیکیشن در شمارش مقاطع فولادی

به‌طورکلی، دو روش برای شمارش تعداد شاخه مقاطع فولادی وجود دارد. نخست اینکه تک‌تک آن‌ها را با مشاهده چشمی بشماریم که این کار وقتی تعداد شاخه زیاد باشد بسیار دشوار، وقت‌گیر و گاهی عبث است! چراکه امکان رخ دادن اشتباه محاسباتی بسیار بالاست. روش دوم، وزن کردن کل بندیل و تقسیم کردن مقدار وزن به‌دست‌آمده بر وزن هر شاخه از آن محصول است. بدین ترتیب تعداد شاخه در هر بندیل به دست می‌آید. اما این روش نیز در صورتی کارایی دارد که محصولات در محدوده وزنی استاندارد قرار داشته باشند و انحراف زیادی از وزن مندرج در جدول اشتال یا جدول وزنی نداشته باشند.

اما ما به شما یک روش سوم که مطمئن‌تر و البته بسیار سریع‌تر است معرفی می‌کنیم تا بتوانید در کمترین زمان و با دقت بالا، تعداد آهن‌آلات در هر بندیل یا هر نوع بسته‌بندی را تعیین کنید. برای این منظور کافی است تا اپلیکیشن CountThings را بر روی تلفن همراه خود داشته باشید. لازم به ذکر است که با استفاده از این برنامه قادر خواهید بود تعداد شاخه هر نوع مقطع سازه‌ای از آهنی گرفته تا آلومینیومی، مسی و حتی پلاستیکی را به‌درستی محاسبه کنید.

 

نحوه استفاده از برنامه CountThings

نصب و راه‌اندازی

در ابتدا اپلیکیشن CountThings را از این لینک دانلود و بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. سپس وارد برنامه شوید. در اینجا با تصویر زیر مواجه می‌شوید. برای راحتی کار بهتر است یک اکانت برای خود بسازید. شاید در اینجا بخواهید از ادامه روند کار منصرف شوید اما باید گفت که ساخت اکانت در این اپلیکیشن بسیار راحت‌تر از حد تصور شماست و زیر 1 دقیقه زمان خواهد برد.

نصب و راه اندازی برنامه شمارش میلگرد برای این منظور روی گزینه CREATE ACCOUNT کلیک کنید و وارد مرحله بعد شوید. سپس آدرس ایمیل و یک رمز ورود برای خود وارد نمایید (لازم است رمز ورود را دو بار در کادرهای مربوطه وارد کنید) و در انتها تیک مربوط به پذیرش قوانین را بزنید. سپس با کلیک روی گزینه CREATE ACCOUNT، اکانت شما ساخته شده و وارد برنامه می‌شوید.

ورود به برنامه شمارش مقاطع فولادی  

انتخاب تمپلیت یا قالب

در این بخش می‌توانید الگو یا تمپلیت (Template) هر شیئی که می‌خواهید آن را شمارش کنید انتخاب نمایید.

انتخاب قالب در برنامه شمارش

برای شمارش فلزات، باید از منوی بالای صفحه گزینه Metal Product را انتخاب کنید. این بخش شامل 33 قالب برای انواع مقاطع فولادی، آلومینیومی و مسی است. همچنین برای شمارش انواع قوطی پروفیل، لوله‌ها و سایر مقاطع توخالی باید از منوی بالا، گزینه Tubes را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که انتخاب تمپلیت ممکن است حدود یک الی دو دقیقه به طول بی انجامد.

انواع قالب ها در اپلیکیشن شمارش انواع قالب ها در اپلیکیشن  

آپلود عکس محصول

پس از انتخاب تمپلیت، باید عکس محصول موردنظر را آپلود کنید. برای این منظور دو راه وجود دارد. اولین راه کلیک روی گزینه TAKE NEW PHOTO و گرفتن عکس در لحظه است. دومین روش نیز انتخاب یک عکس از گالری تلفن همراه با انتخاب گزینه USE EXISTING PHOTO است. نکته بسیار مهم در آپلود عکس این است که تصاویر گرفته‌شده باید حتماً از قسمت مقطع آهن‌آلات و به‌صورت عمود بر مقطع باشند. تصاویری که در آن‌ها محصولات دارای زاویه باشند یا تمامی شاخه‌ها قابل‌رؤیت نباشند با خطای محاسباتی همراه خواهند بود.

انتخاب عکس برای بارگذاری در برنامه

محاسبه تعداد شاخه

پس از بارگذاری عکس، وارد صفحه جدیدی می‌شوید که در آن با فشردن دکمه COUNT، تعداد شاخه از محصول موجود در آن عکس محاسبه می‌شود. همچنین، برای ویرایش تصاویر یا انجام تغییرات روی آن‌ها می‌توانید از گزینه‌های موجود در این صفحه استفاده نمایید. در ادامه با چند مثال کاربردی، نحوه کار با این اپلیکیشن آموزش داده می‌شود.

شمارش تعداد مقاطع فولادی

محاسبه تعداد میلگرد در هر بندیل

برای محاسبه تعداد میلگرد در هر بندیل، می‌توان از تمپلیت‌های Generic Bars یا Bars & Rebars استفاده کرد. پس از انتخاب عکس از مقطع میلگردها و بارگذاری آن، تعداد میلگرد موجود در تصویر محاسبه می‌شود.

برنامه شمارش میلگرد

محاسبه تعداد شاخه تیرآهن و هاش

برای محاسبه تعداد شاخه تیرآهن و هاش می‌توان از تمپلیت‌های Generic Bars یا H Beams استفاده کرد.

برنامه شمارش تیرآهن و هاش

محاسبه تعداد شاخه نبشی و ناودانی

برای محاسبه تعداد شاخه نبشی و ناودانی می‌توان از تمپلیت‌های Generic Bars یا Angle Bars و Channel Bars استفاده کرد.

برنامه شمارش نبشی   برنامه شمارش ناودانی

محاسبه تعداد شاخه پروفیل و لوله

برای محاسبه تعداد شاخه قوطی و پروفیل‌های مربعی و مستطیلی و انواع لوله و تیوب، باید از تمپلیت Generic Tubes استفاده کرد.

برنامه شمارش پروفیل و قوطی   برنامه شمارش لوله و تیوب

سؤالات متداول

1- نتایج حاصل از این اپلیکیشن تا چه حد دقیق است؟

چنانچه عکس محصول باکیفیت مناسب و از زاویه درست گرفته شود، نتایج شمارش محصولات تا حد زیادی دقیق خواهد بود.

2- آیا استفاده از این برنامه محدودیت دارد؟

خیر، شما می‌توانید هر تعداد شمارش در روز انجام دهید.

اشتراک گذاری مقاله
دیدگاه شما چیست؟ برای ما بنویسید.