02142214

مش فولادی

در صنعت مش، مش فولادی یا شبکه مش یکی از محبوب ترین مشهایی است که کاربردهای گسترده ای را در صنعت دارد. مش فولادی از آهن و مفتول گالوانیزه ساخته شده است. عنصر قابل استفاده در این مقطع فولادی به جز آهن، کربن هم است. صنایعی که در آن از مش استفاده شده عبارتند از: قفس و نرده، حفاظ پنجره، زندان و امنیت، صنعت معدن، استفاده های تزییناتی، صنعت ساخت و ساز میگردد در این مقاله سعی بر این داریم تا با ذکر کاربرد مش ، فرایند ساخت مش ، شما عزیران را از خصوصیاتی انواع مختلفی از مش فولادی مثل مش مفتولی جوش داده شده و دیگر مقاطع مطلع سازیم . قابل ذکر است مجموعه فولاد ایران جهت خرید و فروش مش  و یا دریافت قیمت مش ، مش جوشی و در کنار شما خواهد بود.

 

فرایند تولید مش فولادی

فرآیند ساخت مش مفتولی جوش داده شده، شامل گالوانیزه کردن مفتول مش جوش داده شده و پردازش تولید مش مفتولی جوش داده شده با پوشش وینیل است. این فرایندها به صورت زیر است:

 

مواد خام برای تولید مش فولادی

 مواد خام مناسب (مفتول فولادی کم کربن، مفتول گالوانیزه‌ی صاف شده، مفتول آهنی، مفتول فولادی ضد زنگ) برای تولید مفتول با قطرهای مختلف باید فراهم شود. عمده مواد خام مورد استفاده برای تولید مش، فولاد کم کربن است. این مواد توسط تولید کنندگان مختلف فولاد صورت میگیرد. این مواد خام معمولا به عنوان میله های مفتولی شناخته می شوند. گریدهای مواد اولیه عبارتند از SAE 1008، SAE 1010 و SAE 1012 که دارای درصد کربن در محدوده 0.08 تا 12.12 است. مفتول فولادی ضد زنگ، مفتول آهن و مفتول گالوانیزه مواد اولیه ایده آل هستند.

 

مش فولادی

 

فرایند نورد سرد

نورد سرد یک فرایند فلز کاری است. در این فرآیند، فلز با عبور از غلطک ها در دمای زیر دمای تبلور مجدد، تغییر شکل می یابد. نورد سرد باعث افزایش استحکام کششی و سختی فلز می شود. این کار با اضافه کردن نابجایی‌ها به فلز اتفاق می افتد. این نابجایی ها از لغزش بیشتر جلوگیری می کند و می تواند اندازه دانه های فلز را کاهش دهد.

 

صاف کردن و برش

میله های مفتولی به شکل کویل از واحدهای مخصوصی که در ماشینهای برش و صاف کردن وجود دارد، وارد می شوند. در واقع میله ها ابتدا صاف می شوند و تا اندازه موردنظر (تا دقت 2 میلی متر) به طور خودکار برش داده می‌شوند. میله‌های مفتولی را میتوان به هر اندازه‌ای از 0.8 متر تا 12 متر با حداکثرتلورانس 2 میلی متر برش داد.

 

مش جوش داده شده

بافت فولادی مفتول جوش داده شده با ماشین آلات جوش اتوماتیک تولید می شود. سیم ها به شکل شبکه های مربعی یا مستطیلی جوش داده می شوند. این مفتول‌ها با مقاومت الکتریکی در حالت اتوماتیک یک دستگاه صنعتی که پارامترهای جوشکاری را کنترل می‌کنند جوش داده می‌شوند. تمام تنظیمات برای ابعاد و جوش قابل برنامه ریزی است.

انواع مش مفتولی جوش داده شده: مش فولادی ضد زنگ، مش آهنی سیاه، مش مفتولی گالوانیزه، مش پلاستیک، مش با قاب.

 

خمش و برش

دستگاه برش برای برش مش به ابعاد مورد نظر استفاده می شود. این واحد قادر به برش مش با سرعت 2 تا 3 برش در ثانیه است. ماشین خمش در دسترس است برای خم کردن مش های بریده شده به شکل مورد نیاز است. دستگاه قادر به خم کردن ورق به هر زاویه ای (تا 180 درجه) می باشد.

 

پرداخت کاری مش

پس از فرایند خمش و برش مرحله نهایی در فرایند تولید مش فولادی، مرحله گالوانیزه کردن و یا پوشش PVC می باشد.

 

کاربرد مش فولادی

کاربرد مش، در ساخت دیوارهای سه بعدی (پنل های سه بعدی) و برای ساخت پل ها و سازه های بتنی سدها، کانال های آب، ورزشگاه ها و طبقات صنعتی است.

 

مش استنلس استیل 304

مش مفتولی جوش داده شده ی ضدزنگ 304 دارای 18٪ کروم و 8٪ نیکل است. این مش دارای مقاومت مقاومت بالا در برابر خوردگی و همچنین سایر ویژگی هایی است که همه‌ی فولادهای ضد زنگ دارند. از مش استنلس استیل 304  به طور گسترده ای در صنایع غذایی، بخش های دارویی و بهداشتی و ساخت و ساز و صنایع خودرو کاربرد دارد.

 

مزایای مش فولادی

  • از آنجایی که مش مفتولی، پیش ساخته و جوش داده شده است، خطر افتادن میله به حداقل می رسد.
  • احتمال خم شدن نامناسب میله ها با استفاده از مش مفتولی جوش داده شده، کاهش می یابد. زیرا دستگاه های خمش هر قسمت را به طور جدا خم می کنند.
  • صرفه جویی قابل توجهی در استفاده از مش فولادی وجود دارد. زیرا کار با مش آسان است و می تواند بسیار سریعتر نصب شود.
  • از آنجا که مش توسط الکتروجوش در مقابل روش های جایگزین ساخته شده است، از امنیت بیشتری برخوردار است.
  • استفاده از مش فولادی، نسبت به میله های فولادی به میلگرد فولادی کمتری نیاز دارد.

در صورت نیاز به خرید مش یا دریافت قیمت مش با فولاد ایرانیان تماس حاصل فرمایید.

 

تهیه شده در تیم تولید محتوای فولاد ایرانیان

اشتراک گذاری مقاله
دیدگاه شما چیست؟ برای ما بنویسید.