02142214

مهمترین و باکیفیت‌ ترین کارخانه های تولیدکننده تیرآهن

کارخانه های تولیدکننده تیرآهن بسته به استانداردهایی که برای تولید در نظر می گیرند، تیرآهن های با کیفیت متفاوت هم تولید می کنند. باتوجه به این که کشور ما از نظر ذخایر آهن در سطح بالای قرار داشته و مشکلی برای تهیه این مواد اولیه ندارد، کارخانه های تولید تیرآهن زیادی در ایران فعالیت می کنند. با توجه به این که در هنگام خرید تیرآهن، دقت به برند و کارخانه سازنده از اهمیت بالایی برخوردا است، آشنایی با شرکت های تولید تیرآهن و اطلاع از کیفیت محصولاتشان هم بسیار مهم است. یکی از مهم ترین و پرفروش ترین سایزهای تیرآهن که اکثر کارخانه ها نیز آن را تولید می کنند، تیرآهن 14 است. قیمت تیرآهن  مربوط به کارخانه های مختلف را در این لینک مشاهده نمایید.

   

کارخانه های تولیدکننده تیرآهن در ایران

اگرچه تعداد کارخانه های خوب کشور در این زمینه بسیار زیاد است، اما در این جا چند نمونه از شناخته ترین آن ها را برای شما معرفی کرده و در ادامه توضیحات کامل تری در موردشان ارائه می دهیم. این کارخانه های تولید تیرآهن عبارتند از :

 
  • ذوب آهن اصفهان
  • ظفر بناب
  • فایکو
  • آریان فولاد
  • شاهین بناب
  • کارخانه جهان فولاد غرب (کرمانشاه)
  • کارخانه فولاد ناب تبریز
  • تیرآهن پروفیل صنعت ماهان
   

برترین تولیدکنندگان تیرآهن 

کارخانه ذوب آهن اصفهان ، باکیفیت ترین تولیدکننده تیرآهن

شرکت ذوب آهن اصفهان یکی از قدیمی ترین کارخانه های تولیدکننده مقاطع فولادی از جمله تیرآهن در کشور می باشد. این کارخانه در قسمت جنوب غربی اصفهان قرار گرفته است و بخش قابل توجهی از تیرآهن مورد نیاز صنایع داخل را تامین می کند. هم چنین محصولات تولیدی توسط کارخانه تولید تیرآهن ذوب آهن اصفهان در بسیاری از موارد به سایر کشورها در قاره های اروپا، آسیا و آفریقا هم صادر می شود. مشاهده قیمت تیرآهن اصفهان.

کارخانه تولید کننده تیرآهن ؛ کارخانه ذوب آهن  

این کارخانه تیرآهن های خود را در انواع متفاوتی هم از نظر نوع ساختاری و هم از نظر استاندارد تولید می کند. از جمله مهم ترین محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان در این حوزه می توان به تیرآهن های نوع IPN با استاندارد تولید DIN 1025-1، تیراهن های نوع بال پهن موازی با رعایت استاندارد ISIRI 14484 و تیراهن های بال نیم پهن موازی بر اساس استاندارد DIN 1025-5 اشاره نمود.

 

محصولات کارخانجات تولید تیرآهن ذوب اهن اصفهان از نظر سایز و اندازه هم در تنوع بالایی قرار دارند. این شرکت تیرآهن های IPE خود را در سایزهای 120 تا 320 میلی متر تولید می کند که تیرآهن 12 تا 32 نامیده می شوند. از طرف دیگر، تیرآهن H یا هاش این مجموعه هم عمدتا در سایز 160 میلی متر تولید می شود که به تیرآهن 16 معروف است. در مجموع، تیرآهن های تولیدی توسط کارخانه ذوب آهن اصفهان از کیفیت بسیاری مناسبی برخوردار بوده و قیمت آن ها هم کمی بیش تر از تیراهن سایر برندها است.

 

کارخانه ظفر بناب

از دیگر کارخانه های تولیدکننده تیرآهن، شرکت ظفر بناب است که در شمال غربی کشور قرار گرفته و بخش مهم از نیاز این قسمت از صنایع کشور به مقاطع فولادی چون میلگرد و تیرآهن را تامین می کند. این کارخانه در سال 1386 و با حمایت بخش خوصی راه اندازی گردیده و با وجود سابقه کمی که دارد، توانسته محصولاتی با کیفیت مناسب را تولید کند. به همین دلیل، علاوه بر تامین بخشی از نیاز داخل به مقاطع فولادی مانند میلگرد و تیرآهن، توانسته بازاری مناسب هم در کشورهای خارجی برای خود به دست آورد.

کارخانه تولید تیرآهن ؛ مجتمع ظفر بناب  

این کارخانه در ابتدا با هدف تولید میلگرد آغاز به کار کرده و میلگرد تنها محصول آن به حساب می آمد. اما با توسعه های فراوانی که از سال 1386 تا کنون انجام داده است، توانسته هم میزان تولیدات خود را بالا برده و هم محصولات تولیدی را تنوع بخشد. در راستای این تحولات، شرکت خط تولید تیرآهن خود را هم ایجاد کرده و این محصول کلیدی را هم تولید می کند.

 

با وجود این که خط تولید تیرآهن این کارخانه از سال 1396 راه اندازی شده است، اما در حال حاضر تیرآهن های کارخانه تولید تیرآهن ظفر بناب عمدتا در از نوع تیرآهن IPE و در سایز 14 هستند. البته با توجه به سرعت توسعه این کارخانه به احتمال زیاد شاهد سایر انواع تیرآهن ها در این شرکت خواهیم بود. تیراهن های تولیدی توسط این شرکت از نظر کیفیت و قیمت هم در سطح مناسبی قرار دارند.

 

کارخانه فایکو 

این کارخانه در استان مازندران و در نزدیکی شهر ساری قرار گرفته است. این کارخانه هم به دلیل کیفیت مناسب محصولات خود علاوه بر عرضه مقاطع فولادی تولیدی در بازار کشور، بخشی از محصولات خود را هم به سایر کشورهای خارجی صادر می کند. شرکت فایکو با توجه به تولید 5/1 میلیون تنی، در رده بزرگ ترین کارخانه های این حوزه در کشور قرار می گیرد.

کارخانه تولید کننده تیرآهن ؛ شرکت فایکو  

این کارخانه در سال 1393 تاسیس گردیده و به همین دلیل از ابزار آلات مدرنی برای تولید محصولات خود استفاده می کند. از جمله مهم ترین محصولات این کارخانه می توان به میلگرد، تیرآهن و ناودانی اشاره نمود. عمده تیرآهن های تولیدی در این شرکت از نوع IPN و IPE هستند. سایز تیرآهن های تولیدی شرکت فایکو هم 14، 16 و 20 می باشد.

 

این کارخانه برای ساخت محصولات خود از فولادی با استانداردهای St44 ، St37 و St52 استفاده می کند. تیرآهن های تولیدی این شرکت از نظر ساختاری هم در دو دسته کم آلیاژی و ساده کربنی قرار می گیرند. کارخانه فایکو برای تولید محصولات خود از استانداردهای مناسب بین المللی استفاده می کند و مراحل کنترل کیفی زیادی را در جهت تضمین کیفیت محصولات در نظر گفته است. به این ترتیب، تیرآهن فایکو در سطحی کیفی مناسبی قرار دارد.

 

شرکت آریان فولاد

کارخانه آریان فولاد از سال 1385 در بوئین زهرای استان قزوین راه اندازی شده است. با توجه به مساحت بالای این کارخانه و سطح تولیدات آن، به یکی از بزرگ ترین شرکت های خصوصی این حوزه در ایران و خاورمیانه تبدیل گردیده است. این شرکت در کنار تیرآهن محصولات متفاوت دیگری مانند میلگرد، نبشی، ناودانی و ریل را هم تولید می کند.

کارخانه تولیدکننده تیرآهن ؛ کارخانه آریان فولاد قزوین  

شرکت نورد آریان فولاد با توجه به نزدیکی مکانی به استان تهران و بخش های شمالی کشور، بخش قابل توجهی از نیاز صنایع این مناطق به مقاطع فولادی از جمله تیرآهن را تامین می کند. در کنار تامین نیاز صنایع داخلی، این شرکت در دسته کارخانه های تولیدکننده تیرآهن موفق در حوزه صادرات هم قرار می گیرد. زیرا بخش زیادی از محصولات این شرکت صادر می شود.

 

تیرآهن های تولید شرکت فولاد آریان عمدتا بر اساس استاندارد DIN 1025-5 تولید می شوند. این مقاطع از نظر سایزی هم در اندازه های 16، 18، 20، 22، 24 و 27 توسط این کارخانه ساخته می شوند. فولاد استفاده شده برای تولید این تیرآهن ها هم از استاندارد ST37 برخوردار می باشد. به طور کلی، محصولات شرکت آریان فولاد از جمله تیراهن آن دارای کیفیت مناسبی می باشند.

 

کارخانه شاهین بناب

شاهین بناب یکی از زیر مجموعه های مجتمع فولاد بناب می باشد که از سال 1383 فعالیت خود را آغاز کرده است. مجتمع فولاد بناب دارای چندین خط تولید انواع مقاطع فولادی از جمله میلگرد، نبشی، تیرآهن و سایر موارد این چنینی است. میزان تولید این مجتمع هم به بیش از 2 میلیون تن می رسد و همین ویژگی این مجتمع را به یکی از بزرگ ترین کارخانجات شمال غرب کشور تبدیل نموده است.

کارخانه تولیدکننده تیرآهن ؛ مجتمع فولاد شاهین بناب  

شرکت شاهین بناب به عنوان یکی از مهم ترین زیر مجموعه های این مجموعه که در سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده است، تیرآهن هایی با تنوع بالا از جمله تیراهن نیم بال پهن و نیمه سبک را تولید می کند. این شرکت برای ساخت تیرآهن های خود از فولادی با استاندارد st37 استفاده می کند و همین ویژگی باعث افرایش کیفیت محصولات این شرکت گردیده است.

 

کارخانه جهان فولاد غرب (کرمانشاه)

کارخانه جهان فولاد غرب به عنوان یکی از کارخانه های مشهور تولید انواع مقاطع فولادی، سال 1387 در نزدیکی شهر کرمانشاه به بهره بردای رسید. از جمله مهم ترین محصولات تولیدی در این شرکت شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی و نبشی می شوند.

کارخانه تولیدکننده تیرآهن ؛ کارخانه جهان فولاد غرب  

تیرآهن های تولیدی در کارخانه جهان فولاد غرب عمدتا در انواع نیم پهن و عریض تولید می شوند. تیراهن های نیم پهن این کارخانه در سایزهای 80 تا 200 میلی متر ایجاد می شوند که به اصطلاح به آن ها تیرآهن های 8 تا 20 هم گفته می شود. این تیرآهن ها با توجه به استانداردی که در ساخت شان مورد استفاده قرار می گیرد، از نظر طولی هم بین 8 تا 18 متر قرار دارند.

 

تیرآهن های عریض کارخانه تولید تیرآهن جهان فولاد غرب هم در سایزهایی بین 100 تا 1000 میلی متر ساخته می شوند. با توجه به سایز بالای این تیرآهن ها، استفاده گسترده ای برای ساخت سدها و پل ها دارند. به طور کلی، این شرکت در بیش تر موارد برای تولید تیرآهن های خود از فولادی با استاندارد st37 استفاده می کند تا سطح کیفی آن ها را تا حد امکان بالا ببرد.

 

کارخانه فولاد ناب تبریز

فولاد ناب تبریز مانند بسیاری از شرکت های فعال در این حوزه سابقه زیادی ندارد، اما با وجود این توانسته از زمان تاسیس خود توسعه های زیادی را تجربه کند. این شرکت سال 1382 در شهر تبریز ایجاد گردید. سرمایه های لازم برای تاسیس این شرکت توسط کشورهای ایران و ترکیه تامین شده است و می توان ان را در دسته کارخانه های تا حدودی مشترک دانست.

کارخانه تولیدکننده تیرآهن ؛ شرکت فولاد ناب تبریز  

شرکت فولاد ناب تبریز علاوه بر تیرآهن، محصولات فولادی دیگری هم چون نبشی و ناودانی را هم تولید می کند. این کارخانه برای ساخت محصولات خود از استانداردهای بین المللی پیروی می کند. از جمله مهم ترین استانداردهایی که شرکت فولاد ناب برای ساخت تیرآهن و سایر محصولات خود از آن ها استفاده می کند می توان به استانداردهای ISIRI 16348، ISIRI 1791، DIN EN 10056-1 :1998 و GOST 8510:1986 اشاره نمود.

 

تیرآهن های تولید توسط کارخانه فولاد ناب تبریز در دسته تیرآهن های سبک و تیرآهن های سنگین اروپایی قرار می گیرند. از نظر سایز و اندازه هم این شرکت تیرآهن هایی با سایزهای 140، 160 و 180 میلی متر تولید می کند که در اصطلاح با نام تیرآهن های 14، 16 و 18 شناخته می شوند. فولاد در نظر گرفته شده برای ساخت این تیرآهن ها هم دارای استانداردهای st37،st44 یا st52 می باشند.

 

شرکت پروفیل صنعت ماهان

آغاز فعالیت این کارخانه از سال 1389 است. و موقیت مکانی آن در تهران و جاده خاوران قرار گرفته است. شرکت پروفیل صنعت ماهان علاوه بر تولید تیراهن، انواع لوله و پروفیل و نبشی را هم ایجاد می کند. با توجه به قرار گرفتن مکان این کارخانه در پایتخت، بخش بزرگی از بازار این ناحیه را در اختیار دارد.

کارخانه تولیدکننده تیرآهن ؛ شرکت پروفیل صنعت ماهان  

تیرآهن های شرکت پروفیل صنعت ماهان در استاندارد IPE ساخته می شوند که به آن استاندارد معمولی هم گفته می شود. این تیرآهن ها از نظر سایز هم دارای تنوع بوده و در سایزهای 14، 16 و 18 تولید و در بازار عرضه می گردند. تیرآهن های تولید توسط این شرکت هم از نظر کیفی در سطح مناسبی قرار داشته و شما می توانید برای مصارف ساختمانی خود از آن ها استفاده نمایید.

 

جمع بندی

با توجه به این که اطلاعات نقش مهمی در دنیای امروز دارند و با توجه به اهمیت کالایی چون تیرآهن در ساختمان و صنعت، آشنایی با شرکت ها و برندهای تولیدکننده نقش مهمی در کیفیت نهایی ساختمان ها خواهد داشت. از آن جایی که کشور ما از ذخایر آهن بالایی برخوردار است، کارخانه های تولید تیرآهن زیادی هم ایجاد شده و در حال فعالیت می باشند.

 

با توجه به این که هر کدام از این کارخانه ها از استانداردهای گوناگونی برای تولید محصولات خود استفاد می کند، کیفیت نهایی تیرآهن آن ها هم یکسان نیست. برای این که بتوانید بهترین تیراهن موجود را انتخاب نمایید، لازم است با هر کدام از شرکت ها و استانداردهای تولید آن ها آشنایی داشته باشید. ما در این جا تعدادی از بزرگ ترین و مشهورترین کارخانجات تولید تیرآهن کشور را برای شما معرفی کردیم تا اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشد.

اشتراک گذاری مقاله
دیدگاه شما چیست؟ برای ما بنویسید.