02142214

همه چیز درباره سیم مفتول گالوانیزه

مفتول فولادی گالوانیزه یک مفتول همه کاره است که تحت فرآیند شیمیایی گالوانیزه قرار گرفته است. این فرایند سبب تقویت این سیم میشود. مفتول گالوانیزه دارای چقرمگی، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر خوردگی است.  بیشترین مقدار رویدر مفتول گالوانیزه به 300 گرم درهر متر مربع میتواند برسد. گالوانیزاسیون شامل پوشش‌دهی سیم فولادی ضد زنگ با یک فلز محافظ ضد زنگ، مانند روی است. سیم گالوانیزه محکم، مقاوم در برابر زنگ زدگی و چند کاربردی است. این مفتول جز اولین محصولات فولادی است که گالوانیزه شده است. مفتول های فولادی گالوانیزه درمواردی به کار میروند که که شرایط جوی بسیار شدید مانند دما و بارندگی وجو دارد .

 

روش های گالوانیزه کردن مفتول

  • فرایند گالوانیزاسیون مفتول، به روش غوطه وری در روی مذاب:

روش سنتی برای گالوانیزه کردن مفتول، گالوانیزاسیون به روش غوطه وری در روی مذاب است. کابل ها یا اجزاء اولیه قبل از فرو رفتن در حمام روی ذوب شده، تا حدود 860 درجه فارنهایت گرم می شوند. روی به طور شیمیایی با آهن یا فولاد واکنش می دهد و یک پیوند دائمی با لایه ی بستر ایجاد می کند. هنگامی که از حمام خارج می شود و سپس به اکسیژن جو و دی اکسید کربن منتقل می شود، روی حل می شود و یک لایه محافظ کربنات روی تشکیل می شود.

 

ویژگی مفتول گالوانیزه گرم

مفتول گالوانیزه گرم، انعطاف پذیری و نرمی عالی دارد. مقدار پوشش روی می تواند 100 گرم / m2، 200 g / m2 و 300 g / m2 باشد. بسته بندی کویل شده مفتول  گالوانیزه گرم از 10 کیلوگرم تا 1000 کیلوگرم تغییر میکند.

 
  • الکترو گالوانیزاسیون

الکترو گالوانیزاسیون برای یک پوشش نازک تر و پیوند محکمتر انجام میشود. در این روش، عبور جریان الکتریسیته از طریق ترکیب روی امکان پذیر میشود.

بسته به روش گالوانیزه کردن و الزامات خاص یک پروژه، کابل فولادی می تواند با یک یا چند لایه روی به منظور بهبود استحکام و مقاومت در برابر خوردگی پوشش داده شود. ضخامت این لایه ها اغلب بین یک تا چهار میلی متر متغیر است.

در فولاد ایرانیان سیم گالوانیزه نیزعرضه می شود. قیمت مفتول گالوانیزه که این مجموعه ارائه می‌کند مورد رضایت مشتریان بوده است. بسته به نیازی که دارید می توانید سیم فولادی را در ضخامتهای مختلف سفارش دهید. در این قسمت پنج مورد از بهترین کاربرد سیم مفتول گالوانیزه را به شما خواهیم گفت. این نوع مفتول به طور گسترده در ساخت و ساز، صنایع دستی، مش مفتولی موج دار، برای جدا کردن حریم ها و  بسته بندی محصول استفاده میشود. اما کاربرد عمده مفتول گالوانیزه در سه دسته کلی تقسیم بندی میشود.

 

1-حفاظت

از سیم فولادی گالوانیزه برای حفاظت از خواص سیم ها و طول عمر آنها می توان بهره برد. از آنجایی که سیم فولاد گالوانیزه بسیار با دوام است،  به راحتی برای ساختن حصار در اطراف خانه میتوان استفاده کرد. حصار ساخته شده از سیم فولادی گالوانیزه، در ساخت قفس و بالای دیوار زندان به کار می رود. در برخی موارد هم سیم فولادی گالوانیزه در بالای نرده ها قرار دارد تا از صعود اشخاص جلوگیری شود.

 

2-اتصال

استفاده دیگر برای سیم فولاد گالوانیزه در اتصال مصالح ساختمانی است. از آنجا که سیم فولاد گالوانیزه بسیار قوی است، در ساخت خانه ها و کسب و کار بسیار عالی عمل می کند. بسیاری از افراد از مفتول گالوانیزه در محل های ساخت سازه برای اتصال مصالح استفاده می کنند. این کار  آنها را از سرنگونی محافظت میکند.

سیم فولادی گالوانیزه در تمامی آب و هواها مورد استفاده قرار میگیرد. این ویژگی از سیم فولادی گالوانیزه، باعث محبوبیت این سیم در بین سازنگان شده است. خانه‌ای که با سیم فولادی گالوانیزه ساخته می‌شود نیز ارزش بسزایی را در بین خانه های دیگر دارد. سیم فولادی گالوانیزه به دلیل استحکام بی نظیرش در ساخت ساختمان های اداری بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

 

3-حمایتی

مفتول گالوانیزه اغلب درمواردی استفاده می شود که قصد نصب نقاشی و تابلوهای هنری بر روی دیوار داشته باشیم. با توجه به استحکام کششی بالا، فولاد گالوانیزه نیز برای صاحب خانه هایی که می خواهند از آثار گرانقیمت خود و یا  آینه بر روی دیوار محافظت کنند، مفید است.

 

خرید مفتول گالوانیزه

برای خرید مفتول گالوانیزه مناسب، بهتر است فشارهای زیست محیطی و مکانیکی در نظر گرفته شود. نکات مهم در انتخاب مفتول فولادی گالوانیزه بیشتر شامل اندازه کلی و قطر، استحکام شکستن، طراحی و انعطاف پذیری است. بسته به این ویژگی ها، قیمت مفتول گالوانیزه نیز میتوانند متفاوت باشد.

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای فولاد ایرانیان

اشتراک گذاری مقاله
دیدگاه شما چیست؟ برای ما بنویسید.